Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Selasa, 8 Mac 2011

Tentera Darat terima kereta perisai baru

Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA
mohdasron.mustapha@utusan.com.my

DEMONSTRASI Gerak Khas cuba membebaskan tebusan yang ditawan dalam sebuah bas sewaktu pertunjukan sempena Hari Ulang Tahun Tentera Darat Ke-78 di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 6 Mac – Tentera Darat akan menerima aset tempur terbarunya, kereta perisai (APC) AV8, secara berperingkat-peringkat mulai 1 Januari tahun depan.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi ketika mengesahkan perkara itu berkata, kemasukan AV8 dalam inventori Tentera Darat adalah bagi menggantikan kereta perisai Condor.

“Kita telah menyerahkan surat penerimaan (LOA) kepada Deftech Sdn. Bhd. dan kereta perisai pertama akan mula diserahkan kepada kementerian mulai 1 Januari 2012.

“Ia hasil memorandum perjanjian (MoA) yang dimeterai antara Deftech dengan syarikat pertahanan dari Turki, FNSS, baru-baru ini,” katanya kepada pemberita.

Terdahulu, Ahmad Zahid hadir menyaksikan perarakan kontinjen serta aset Tentera Darat sempena sambutan Hari Ulang Tahun Tentera Darat Ke-78 di Dataran Merdeka, di sini hari ini.

Hadir sama timbalan beliau, Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad; Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Azizan Ariffin dan Panglima Tentera Darat, Jeneral Datuk Seri Zulkifeli Mohd. Zin.

Kementerian Pertahanan sebelum ini mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju untuk membeli 257 kereta perisai AV8 buatan Deftech hasil pemindahan teknologi dari FNSS.

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Tentera Darat terima kereta perisai baru"

Catat Ulasan