Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Sabtu, 10 Mac 2012

Anggota tentera UK sertai kursus TLDM

Buat pertama kali dalam sejarah Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), kursus Pegawai Memerintah Muda yang dianjurkannya turut disertai anggota tentera dari United Kingdom (UK).

Peserta berkenaan ialah Leftenan Martyn Mayger yang berkhidmat dengan Tentera Laut Diraja Britain sejak 2008 dan mempunyai kepakaran dalam bidang navigasi.

Selain Mayger, dua lagi peserta luar negara yang turut menyertai kursus tersebut ialah Kapten Laut Mochamad Reza Achwandi dari Indonesia dan Mejar Ahmed Abdallah Ahmed dari Sudan.

Panglima Pendidikan dan Latihan TLDM, Laksamana Muda Datuk Tan Eng Seng menyifatkan kehadiran peserta-peserta berkenaan sebagai duta kecil mewakili negara mereka dalam mengeratkan lagi hubungan dua hala yang sedia terjalin.

"Saya ucapkan selamat datang kepada para peserta luar negara khususnya kepada peserta dari UK yang pertama kali menyertai kursus ini.

"Kedatangan peserta-peserta luar negara ini dianggap sebagai duta kecil yang berperanan meningkatkan perkongsian ilmu serta pengalaman selain mengeratkan lagi hubungan dua hala yang telah lama terjalin," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Kursus Pegawai Memerintah Muda TLDM diadakan selama 14 minggu di Pangkalan TLDM Lumut bermula semalam sehingga 15 Mei ini.

Kursus tersebut pernah ditawarkan dan disertai oleh peserta dari Thailand, Filipina, Myanmar dan Maldives.

Ia bertujuan menyedia dan melahirkan pegawai Tentera Laut yang berkelayakan menjawat jawatan Pegawai Memerintah Kapal serta unit-unit kecil di Pangkalan Tentera Laut.

Antara modul yang diajar dalam kursus berkenaan termasuklah modul pentadbiran kapal, undang-undang tentera, operasi maritim dan kertas kajian maritim.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Anggota tentera UK sertai kursus TLDM"

Catat Ulasan