Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Isnin, 8 Oktober 2012

TLDM : Wira TLDM pulang

SELAMAT PULANG HERO SEMPORNA - TAHNIAH LK I PPP (PKL) ESTINO TANIYU


Perenang solo Renangan Perpaduan Selat Inggeris 1Malaysia (RPSI1M), Estino Taniyu, yang berjaya merentasi Selat Inggeris pada 21 September lalu, disambut sebagai wira oleh warga Semporna. Anggota Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) berusia 24 tahun itu menerima sambutan meriah daripada lebih 2,000 penduduk Semporna yang berkumpul di Kampung Bangau-Bangau, tempat kelahiran Estino.


Turut menyambut kepulangan Estino, yang mencipta rekod dengan renangan selama 13 jam 45 minit dan 45 saat, ialah Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah merangkap Ahli Parlimen Semporna, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal. 


Estino menamatkan renangan solo anjuran Kelab Eksplorasi Tujuh Benua Malaysia di Sandy Beach, Calaif, Perancis pada jam 10.20 malam (waktu Malaysia) selepas bermula di Dover Beach, United Kingdom pada 8.41 pagi (waktu Malaysia).  Shafie, menganggap Estino sebagai wira dan kejayaan beliau mengharungi pelbagai cabaran sebelum berjaya menawan Selat Inggeris merupakan satu kebanggaan, bukan sahaja kepada warga Semporna malah rakyat Sabah dan Malaysia, secara keseluruhan. 

"Ini satu catatan rekod yang amat memberangsangkan dan mengharumkan nama baik negara kita dan masyarakat Kampung Bangau-Bangau, Semporna ini. Saya penuh yakin, ini akan menjadi pembakar semangat kepada anak-anak untuk tampil berbakti mengharumkan nama bangsa.  "Kita ucapkan syabas dan tahniah kepada Estino, anak kampung yang dalam usia muda, 24 tahun berjaya mengharumkan nama baik negara kita. Ini adalah dorongan dan galakan yang dicetuskan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak selaku penaung Kelab Eksplorasi Tujuh Benua Malaysia,"


Kejayaan Pandelela Renong meraih pingat gangsa di pentas Olimpik dan yang terbaru, oleh Estino, merupakan manifestasi kemampuan penduduk luar bandar mencapai kejayaan di pentas dunia, jika diberi peluang.  Estino begitu teruja dengan sambutan besar-besaran yang diberikan penduduk Semporna serta Shafie, dan berterima kasih kerana beliau sendiri tidak pernah menerima sambutan sebegitu rupa sebelum ini. 


Mengulas cabaran ketika berenang merentasi Selat Inggeris, Estino berkata, selain suhu air yang sejuk, arus laut serta kapal dagang yang lalu-lalang adalah rintangan yang perlu diatasi.  Bagaimanapun, katanya, dengan latihan mental dan fizikal mental, pengalaman sebagai anak kampung merangkap anak nelayan selain sokongan rakan sepasukan serta Angkatan Tentera Malaysia, beliau berjaya menamatkan renangannya dengan catatan masa yang baik.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "TLDM : Wira TLDM pulang"

Catat Ulasan