Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Jumaat, 25 Februari 2011

Tayangan Drama Bersiri 15 Episod Platun Harimau Semperna HUT TDM

Tentera Darat Malaysia akan menyambut Hari Ulang Tahun ke 78 di Dataran Merdeka pada 4 - 6 Mac 2011 dengan slogan "1 ANGKATAN : TETAP GAGAH, TETAP SETIA".

Pada 1 Mac, TV1 akan menyiarkan drama bersiri (15 episod) PLATUN HARIMAU semperna HUT Tentera Darat yang Ke-78 (1 Mac 1933). Kisahnya bermula apabila Platun Harimau yang sedang menjadi latihan lanjutan di Pusat Latihan Peperangan Khas, Komando Sg Udang terpaksa dihentikan serta merta. Mereka di perlukan di belantara Pahang. Enam anggota dari Platun 6 Kompeni Bravo Terbunuh. Dua hari kemudian Platun 7 di serang hendap, 9 perajurit lagi terkorban. Empat perajurit terputus kaki dek letupan jerangkap samar (bobby trap). Darah Prebet Aleng bergenang, membeku dan berkilat di dalam keranda. Menitis di sepanjang langkah ke kubur. Sebahagian titisan, memerahkan baju anggota-anggota yang mengusung. Isteri yang sedang sarat mengandung, teresak sayu mengenangkan nasib di hadapan.

Bendera Malaysia, dilipat kemas, keranda diturunkan, yang tinggal hanyalah tanah merah sebatang dahan kemboja. Tujuh das tembakan dilepaskan, meruntun jiwa sesiapa sahaja yang mendengarnya. Bendera diserahkan kepada balu Prebet Aleng yang sarat mengandung.

“Puan, Saya bagi pihak Seri Paduka Baginda YDP Agong, negara Malaysia dan seluruh rakyatnya, Tentera Darat khususnya Rejimen Askar Melayu Diraja; dengan kalimah Allah, kami serahkan bendera Malaysia yang mana kerananya Perajurit Aleng binti Wan Minah telah berjuang dan terkorban. Tanah pertiwi dan rakyatnya bernafas dan hidup dengan nyawanya”.

Bendera Malaysia dilipat tiga segi diserahkan. Isteri perajurit Aleng terjelepok di pusara. Ayah mertuanya teresak-esak di dahan kemboja yang masih hijau dan harum.

Pengganas komunis adalah bangsat dan penderhaka. Mereka telah bertindak kejam kepada rakyat. Keduanya ialah Tentera Darat khususnya Askar Melayu telah dengan gigih berjuang. Dalam perjuangan itu, ramai perajurit askar Melayu yang terkorban, tercedera, putus kaki, cacat penglihatan dan sengsara hingga ke saat ini. Bangkitlah anak-anak Malaysia menentang golongan yang memperjuangkan komunis.

[Platun Harimau berlatih di Kem Komando. Mempersiapkan diri, mental dan fizikal bagi menyelinap ke dalam kem musuh - membunuh atau terbunuh]

Setelah mendapat khabar malang dari sahabat-sahabat di perbatasan, Platun Harimau yang sedang menjalani latihan lanjutan khas di Kem Komando, Sg Udang, menamatkan latihan lebih awal.

Kata Jurulatih Komando:

"Hari ini, sudah sampai masanya, anak-anak harimau kembali ke hutan. Ingatlah pesan terakhir, anda hanya ada dua pilihan iaitu 'membunuh atau terbunuh"

Kata jurulatih PARPU komando:

[Belantara tidak menyediakan tilam dan karpet merah untuk anda. Jangan hebat di atas tetapi jika jatuh ke bawah, anda tidak hebat. Nyawa di tangan anda sendiri]

[Kesemua anggota Platun Harimau berjaya di turunkan dengan pesawat di tiga lokasi; tasik Banding, Hutan Pahang dan Sempadan negara. Empat buah pesawat NURI terbang rendah iaitu 'tactical flying' membawa empat KTK Platun Harimau ke kawasan musuh]
Sedutan dari kisah Platun Harimau.
Sumber rujukan :

http://celoreng.blogspot.com/2010/11/drama-platun-harimau-15-episod.html

http://celoreng.blogspot.com/2011/01/latihan-akhir-platun-harimau.html

http://celoreng.blogspot.com/2010/12/harimau-kembali-ke-hutan.html

http://celoreng.blogspot.com/2010/12/platun-harimau-di-ambang-perang.html

http://celoreng.blogspot.com/2010/12/unit-penggempur-ke-6-pkm.html

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Tayangan Drama Bersiri 15 Episod Platun Harimau Semperna HUT TDM"

Catat Ulasan