Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Ahad, 5 September 2010

Hari Ulang Tahun ke 77 Angkatan Tentera Malaysia


Lagu Darah Satria, Khas untuk ATM di perbatasan tanah air

DARAH SATRIA

Lautan luas banjaran gunung

Rezeki nan melimpah,Bawah langit-Nya kami bernaung,Rasa kasih tercurah,Tanah airku bumi bertuah,Tiada bandingannya,Rela bersatu ganding tenaga,Mendaulatkan Negara

* Dengan sepenuh keazaman,Semangatmu nan waja

Keranamu rela berkorban,Engkaulah pertiwi yang tercinta,Darah satria,Darah satria

Berkobar di dada,Tinggalkan ibu tinggalkan ayah,Serta sanak saudara,Membuktikan kesetiaan kita Pada bumi Malaysia

Ulang rangkap *Darah satria, Darah satria




KITA PERLU YAKIN PADA KEUPAYAAN ANGKATAN TENTERA KITA

Setinggi-tinggi terima kasih kepada Angkatan Tentera Malaysia kerana jasa dan pengorbanan mereka, barulah Malaysia dapat menikmati kemajuan dan keamanan.

Saya menyeru semua rakyat Malaysia mengucapkan terima kasih kepada ATM serta mendoakan mereka semoga sentiasa sihat bahagia dan selamat menjalankan tugas untuk keselamatan Negara.

Keranamu ATM, ATM Benteng Perisai Malaysia, Tanpa ATM, Tidak mungkin Malaysia akan aman damai. Jasa ATM akan kita kenang selalu.

Selamat Menyambut Hari ATM ke 77 pada 16 September 2010, semoga Allah melindungi pasukan ATM supaya dapat terus mempertahankan kedaulatan Malaysia. Allah selamatkan pasukan ATM kami.

Di sini juga aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada seluruh Pasukan ATM dimana jua kamu berada terutama pasukan infantri TDM yang berada diperbatasan / sempadan negara untuk menjaga keselamatan, melindungi dan menjaga kedaulatan negara dari dicerobohi tentera asing atau musuh negara.

Kepada anggota tentera bersiap-siagalah dalam setiap masa, dimana kau berada, bersedia untuk di kerah bila2 masa untuk pertahankan Malaysia tercinta dari anasir2 jahat yang mahu menyerang kita. Aku bangga dengan kamu, wahai pasukan ATM.

Kami juga telah mendengar amanat ulung ke 23 Panglima Tentera Darat, kami faham apa yang disampaikan. Kami juga patuhi arahan yang disampaikan Panglima dan Komander Kem semasa majlis berbuka puasa tempoh hari. Kami akan buat yang terbaik, insyaAllah.

Kata-kata Semangat :

Dengar sini...

Sebelum sampai ajal kita selagi itu kita tidak akan mati.

Biar kita mati peluh,jangan kita mati darah.

Kita telah lama bersedia,kita akan MENANG.

INGAT setiap pertempuran satu peluru, satu musuh.

Hidup ATM, Hidup Malaysia.

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Hari Ulang Tahun ke 77 Angkatan Tentera Malaysia"

Catat Ulasan