Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Khamis, 27 Oktober 2011

Saif al-Islam masih gagal ditemui


Beberapa sukarelawan mengeluarkan mayat seorang tentera yang ditemui terapung dalam kolam bekalan air di Sirte, Libya, kelmarin. - REUTERS


BANI WALID 26 Okt. - Seorang pemimpin tentera ketika pemerintahan Muammar Gaddafi, al-Senussi Sharif al-Senussi mendakwa, anak sulung Gaddafi, Saif al-Islam (gambar) dikatakan sering menghubungi bapanya itu dan melahirkan kebimbangan terhadap serangan bom mortar ketika cuba melarikan diri dari Bani Walid, minggu lalu.

''Dia (Saif) sangat takut dan banyak kali menghubungi Gaddafi menggunakan sistem telefon satelit Thuraya.

''Saif juga memberi amaran kepada kami supaya jangan beritahu sesiapa di mana dia berada dan jangan benarkan sesiapa pun berjaya menjejakinya.

''Dia sangat takut dengan serangan mortar,'' katanya kepada Reuters di pusat tahanan sementara di dalam bangunan lapangan terbang Bani Walid, semalam.

Al-Senussi Sharif yang berpangkat leftenan dan merupakan sebahagian daripada pasukan keselamatan Saif ditahan di pusat tahanan sementara itu selepas ditangkap tentera Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) bersama beberapa tentera pro-Gaddafi, minggu lalu.

Penahanan beliau disahkan oleh komander tentera anti-Gaddafi di utara Bani Walid, Omar al Mukhtar yang bertanggungjawab mengawal lapangan terbang serta pusat tahanan berkenaan.

Saif yang mendapat pendidikan di London merupakan satu-satunya anak Gaddafi yang sehingga kini masih gagal dikesan.

Sementara itu, Al-Senussi Sharif mengaku berada di medan perang semasa pertempuran antara tentera pro-Gaddafi dan tentera NTC di Bani Walid.

''Saya berada di barisan hadapan tetapi ditangkap pada hari Bani Walid jatuh ke tangan tentera pemberontak pada 17 Oktober lalu.

''Kami juga diberitahu oleh beberapa komander tentera pro-Gaddafi yang pasukan tentera tambahan dalam perjalanan ke Bani Walid. Tetapi itu tidak berlaku,'' katanya.

Semalam, sumber NTC berkata, Saif dikatakan berada berhampiran sempadan antara Niger dan Algeria serta merancang untuk melarikan diri dari Libya menggunakan pasport palsu. - REUTERS


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Saif al-Islam masih gagal ditemui"

Catat Ulasan