Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Selasa, 8 Mei 2012

Jemaah kita berdepan larangan ke Makkah

Patutlah sampai sekarang MoFa tak dapat lagi untuk buat E-No bagi urusan proses permohonan visa umrah d kedutaan Saudi. Key-in maklumat dah seminggu lebih.


KUALA LUMPUR: Penganjur perhimpunan BERSIH 3.0 perlu bertanggungjawab jika jemaah Malaysia tidak dibenarkan menunaikan haji dan umrah, kata Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata, pihak keselamatan Arab Saudi memandang serius tindakan peserta BERSIH yang mengadakan perhimpunan haram berunsur politik di negara berkenaan.

“Arab Saudi cukup sensitif berhubung demonstrasi atau sebarang perhimpunan haram yang dilakukan di negaranya. “Dulu ada rakyat sebuah negara Islam mengadakan demonstrasi di Makkah dan Madinah bagi tujuan mendemokrasikan politik di negara itu dan Arab Saudi tidak mengizinkan jemaah dari negara berkenaan menunaikan haji dan umrah bagi tempoh tiga tahun,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran konvoi bermotosikal sempena sambutan Hari UMNO Ke-66 di sini, semalam.

Ahmad Zahid berkata, penganjur perlu bertanggungjawab dan bersedia membayar harga yang tinggi jika Arab Saudi mengenakan sekatan terhadap jemaah negara ini.

“Saya cukup khuatir sensitiviti Arab Saudi tidak diketahui penganjur yang berpotensi menjejaskan jemaah haji dan umrah kita, adakah ini cara yang baik untuk menuntut perubahan kerana kita juga perlu mematuhi undang-undang negara lain termasuk Arab Saudi.

“Saya tidak fikir Arab Saudi akan mendiamkan diri ekoran gambar yang dikeluarkan melalui YouTube dan laman sosial facebook.

“ Kita perlu ingat risikan tentera mereka cekap kerana sering berdepan situasi sedemikian yang membabitkan negara luar,” katanya.

Menurut laporan media, pihak berkuasa Arab Saudi menjalankan siasatan terhadap penganjuran perhimpunan itu di Makkah dan Madinah pada 28 April lalu.

Ahmad Zahid yang juga Naib Presiden UMNO berkata, demonstrasi jalanan bukan acuan politik yang sesuai untuk negara ini

Pada majlis itu, Ahmad Zahid mengetuai konvoi bermotosikal berkenaan yang akan menjelajah ke Negeri Sembilan, Melaka dan Pahang sebelum berakhir di Kuala Lumpur.

Konvoi lima hari itu dijangka menamatkan jelajah di Stadium Nasional Bukit Jalil Jumaat depan dan dijadual disambut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. – BERNAMA

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Jemaah kita berdepan larangan ke Makkah"

Catat Ulasan