Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Khamis, 21 Jun 2012

TDM : Pembesaran Pasukan Askar Wataniah

Dalam perkembangan penyusunan semula pasukan Askar Wataniah telah mengstruktur semula pasukan-pasukan Siri 500 AW dengan mewujudkan rejimen-rejimen di setiap Negeri. Pada tahun 1997 Askar wataniah telah berjaya menambah 4 x Rejimen (MAT ke 353 pada 28 Julai 1996) secara 'ad-hoc' mulai 18 Ogos 1997 dengan menggunakan sumber perjawatan Bn ke 4 dan Bn ke 5 Siri 500 AW sedia ada . Rejimen-rejimen tersebut adalah seperti berikut :

Rej 513 AW - Sg Petani, Kedah.

Rej 514 AW - Bukit Beruang, Melaka.

Rej 515 AW - Jalan Ampang Kuala Lumpur (Sekarang Wangsa Bukit Keramat)

Rej 516 AW - Tawau, Sabah.

KOMITMEN KERAJAAN NEGERI MELALUI JAWATANKUASA PENDUKUNG

Untuk mewujudkan sistem pertahanan setempat dengan menggalakkan penyertaan rakyat dalam AW, galakan dan kerjasama kerajaan negeri telah diperolehi melalui Penubuhan Jawatankuasa Pendukung AW (JAKPAW) di setiap negeri. selaras dengan itu jawatankuasa Panglima-panglima ke 299 pada 5 Apr 95 telah meluluskan konsep anak angkat melalui JAKPAW negeri-negeri. Peranan dan fungsi JAKPAW ialah berlandaskan PMAT 1/96. JAKPAW telah memberikan sokongan dan menyemarakkan pembangunan AW.

Sokongan dan kerjasama yang dirancang oleh kerajaan negeri ialah :

Kem Gunasama

Promosi dan pendedahan tentang AW

Menggalakkan penyertaan melalui komitmen majikan

Untuk penyelarasan JAKPAW seluruh negeri, maka satu perundingan dikenali sebagai Sidang Pengerusi-Pengerusi Jawatankuasa Pendukung (SPJP) telah ditubuhkan pada 2 Nov 98. Ia bertujuan untuk menyelaraskan dasar dan aktiviti JAKPAW diperingkat Nasional. Pengerusi-Pengerusi JAKPAW terdiri daripada Setiausaha-Setiausaha Kerajaan Negeri yang merupakan ahli kepada SPJP.

SKAW

Forum khas ini diwujudkan untuk penyelarasan pendapat dan keseragaman pelaksanaan pembangunan Askar wataniah. Persidangan adalah dipengerusikan oleh Timbalan Panglima Tentera darat dan ahli-ahli terdiri daripada komander-komander Rejimen serta turut hadir wakil MKTD, wakil MK Medan TD, Wakil Divisyen, Wakil Puswatan dan Timbalan Komander PALAPES. Sejak penubuhan forum ini banyak kertas kerja telah dibentang dan dipersetujui untuk pembangunan AW.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "TDM : Pembesaran Pasukan Askar Wataniah"

Catat Ulasan