Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Rabu, 18 Ogos 2010

Sampai bila Indonesia akan terus MEMBENCI Malaysia?



Video ini aku create bukan untuk cari gaduh dengan sesiapa, tetapi ingin menyedarkan rakyat Malaysia bahawa kesenangan, keamanan dan keharmonian negara kita ini sebenarnya tidak disenangi oleh kebanyakkan penduduk dari Indonesia.

Lihatlah dari pembentukan Persekutuan Malaysia tahun 1963 sehingga kini, sentimen Anti-Malaysia dan laungan "Ganyang Malaysia" masih bergema dilaungkan masyarakat Indonesia. Berbagai isu cuba untuk disensasikan oleh Indonesia bagi mengambarkan Malaysia seolah-olah negara yang jahat. Antaranya adalah lagu rasa sayang, seni barongan( Reog), keris, batik, dan makanan rendang yang dikatakan sebahagian nilai seni dan budaya yang telah DICURI oleh Malaysia dari Indonesia.

Terbaru, isu perebutan wilayah Ambalat, Manohara dan Penderaan tenaga Kerja Indonesia masih hangat diperkatakan oleh media Indonesia. Ini berbeza dengan media elektronik Malaysia yang MENYANJUNG TINGGI penyanyi, pelakon, lagi-lagu, drama, filem dan sinetron dari negara seberang. Sedangkan media Indonesia tidak habis-habis cuba menyemai kebencian rakyat negara Republik terhadap Malaysia.

Orang Indonesia sepatutnya sedar kebanyakkan rakyat mereka yang bekerja di Malaysia pun bukan semuannya baik, bagus dan menyenagkan rakyat Malaysia. Tengoklah berapa ramai pendatang dari Indonesia yang terlibat dengan dadah, pelacuran, merompak, menyamun, merogol, membunuh. Tetapi, ada ke media Malaysia gembar-gembur semua ni sampai macam nak perang?? Ada ke orang Malaysia pergi merusuh depan kedutaan Indonesia di KL?? Ada ke orang Malaysia baling telur & batu kat kedutaan Indonesia?? Ada ke orang Malaysia pergi bakar dan pijak-pijak bendera merah putih Indonesia??

Kalau betul le Malaysia ni jahat dan prajudis terhadap Indonesia, haram satu lagu atau sinetron pun kita tak akan siarkan kat RTM, Astro atau Media Prima. Kita pun tak akan kasi orang Indon buat konsert besar sambil "Berpesta Malam Indonesia" kat Stadium Bukit Jalil. Kita pun tak akan kasi artis dan warga Indonesia lain untuk cari makan kat sini.

Huhh... Sampai bila orang Indonesia ni akan terus membenci Malaysia aku pun tak tahu!!! Ingatlah, tiada siapa yang sempurna. Jadi, jika ada berlaku sebarang kesilapan dan permasalahan di antara Malaysia dan indonesia hendaklah di selesaikanlah dengan cara dan saluran yang betul. Bukannya dengan memprovokasi masalah yang berlaku bagi memburukkan dan mendatangkan kebencian di antara satu sama lain.

Berapa ribu sudah orang indonesia yang masuk secara haram untuk bekerja di Malaysia. Orang Malaysia tak kecoh pon. Ini baru kapal perang lalu aja dah gabra, singkat betul fikiran mereka. relax la!!! Bukan nak perang pun!!!

Orang Indonesia sering berkata yang Malaysia-Indonesia adalah "Serumpun". Tapi kenapa kalian masih terus-menerus membenci kami??

Sumber : Youtube

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Sampai bila Indonesia akan terus MEMBENCI Malaysia?"

Catat Ulasan