Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Selasa, 17 Ogos 2010

Parti Republikan kecam Obama sokong bina masjid

WASHINGTON 16 Ogos - Parti Republikan turut mengecam ulasan Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama yang menyokong pembinaan masjid berhampiran Ground Zero, memberikan gambaran beliau sebagai tidak memahami rakyat, kurang tiga bulan sebelum pilihan raya pertengahan penggal.

Parti Demokrat dan Parti Republikan berbeza pendapat berhubung sama ada patut atau tidak Obama campur tangan dalam ketegangan mengenai pusat kebudayaan Islam itu yang akan dibina dua blok dari tapak runtuhan Pusat Dagangan Dunia (WTC).

Dalam majlis berbuka puasa di White House pada Jumaat lalu, Obama berkata 'orang Islam mempunyai hak untuk mengamalkan agama mereka seperti orang lain di negara ini', termasuk membina masjid di Manhattan.

Namun, sehari selepas itu, Obama menarik balik sokongan itu dengan menjelaskan dia mengulas tentang hak-hak di dalam Perlembagaan AS dan bukan 'membuat keputusan untuk membina masjid di situ', lokasi yang diakuinya sebagai 'kawasan yang dihormati'.

Pihak konservatif dengan pantas mengambil kesempatan ke atas ulasan Obama, yang dibuat beberapa minggu selepas White House enggan mengeluarkan kenyataan dan menyifatkan ia sebagai isu tempatan.

Beberapa anggota kanan Parti Republikan menyampaikan mesej parti itu dalam rancangan-rancangan politik, semalam.

"Ia bukan berkaitan kebebasan beragama, kerana kami menghormati hak beribadat menurut keyakinan masing-masing. Namun, saya rasa adalah tidak bijak... untuk membina masjid di tapak yang mana 3,000 rakyat Amerika terkorban dalam serangan pengganas.

"Saya rasa ia menunjukkan Washington, White House, pentadbiran dan Presiden sendiri seperti tidak memahami arus perdana Amerika," kata Senator John Cornyn, anggota Parti Republikan dari Texas.

Tinjauan pendapat oleh CNN bulan ini mendapati 68 peratus rakyat As menentang pembinaan masjid itu, manakala hanya 29 peratus menyokong. Namun, majoriti menyokong hak orang Islam membinanya.

Datuk Bandar New York, Michael Bloomberg menyokong pembinaannya.

Senator Jack Reed dan anggota Kongres Maryland, Chris Van Holten dari Parti Demokrat berkata, masjid itu tidak boleh dibina di situ kerana apa juga perkara berkaitan 9/11 tidak patut dijadikan isu politik. - AFP


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Parti Republikan kecam Obama sokong bina masjid"

Catat Ulasan