Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Khamis, 12 Mei 2011

Seminar SMR TD Tahun 2011

Seminar_SMR_TD_2011

KUALA LUMPUR - Peranan Sarjan Mejar Rejimen (SMR) dalam pembentukan sahsiah anggota Tentera Darat amat penting kerana SMR adalah penghubung atau jambatan di antara pegawai atasan dan anggota bawahan. Oleh yang demikian, kredebiliti dan keterampilan semua SMR amat penting untuk menzahirkan organisasi yang utuh dan mantap.

Perkara tersebut ditekankan secara panjang lebar oleh Jen Dato’Sri Zulkifeli Mohd Zin, Panglima Tentera Darat semasa majlis penutup Seminar SMR Peringkat Tentera Darat Tahun 2011 di Auditorium Badan Kesenian Tentera Darat (BKTD). Hadir sama Timbalan Panglima Tentera Darat, Lt Jen Dato’ Wira Hj. Zulkifli Zainal Abidin dan pegawai kanan TD.

Dalam ucapanya, PTD menjelaskan tentang cabaran dan kekangan yang dihadapi oleh TD dalam menentukan kesiapsiagaan tempur, pembangunan angkatan dan kualiti hidup dapat dibangunkan melalui trilogy Modal Insan (Man) – Mesin (Machine) – Tatacara (Method). Mengulas mengenainya beliau berkata setiap perkara sentiasa dikaji dan dikonsolidasi bagi mamastikan ketiga-tiga elemen tidak terjejas disebabkan beberapa kekangan yang dihadapi.

Seminar tahun ini dihadiri oleh 164 orang SMR dari Markas-Markas Formasi, Pusat Latihan dan Rejimen. Seminar diadakan dalam bentuk kolokium dengan menampilkan panel yang berpengalaman. Di antaranya tajuk pembentangan adalah Falsafah Kembali ke Asas (Back to Basic), Etos Kenteraan, Pengukuhan Undang-undang, Psikologi dan Kaunseling dan Hala Tuju Tentera Darat.

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Seminar SMR TD Tahun 2011"

Catat Ulasan