Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Jumaat, 15 Julai 2011

Fitrah kejadian berpasangan






Pada fitrahnya, kehidupan lelaki dan wanita saling memerlukan antara satu dengan yang lain. Allah SWT berfirman dlm surah Ar-Rum, ayat 21 : "Dan di antaranya tanda-tanda yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatnya bahawa ia mencipta untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dan dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya dan jadikan kamu kehidupan perasaan berkasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu menimbulkan kesederan bagi orang yang berfikir".

Demikian yang suci dan luhurnya tujuan perkahwinan yang di syariatkan oleh Islam. Kaum lelaki berperanan (mempunyai niat yang luhur/ikhlas) sebagai seorang suami menjadi ketua dlm keluarga terutama terhadap anak-anak dan isteri. Dalam Surah An-Nisa ayat 34, Allah berfirman : "Kaum lelaki adalah pemimpin yang bertanggungjawap terhadap kaum perempuan dengan itu Allah telah melebihkan orang lelaki dengan beberapa keistimewaan ke atas orang-orang perempuan, juga orang lelaki telah membelanjakan (beri nafkah) sebahagian harta mereka".

Ringkasnya memberikan kelebihan dari segi fizikal dan mental kepada kaum lelaki untuk memimpin, membimbing, mendidik dan melindungi wanita.

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Fitrah kejadian berpasangan"

Catat Ulasan