Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Jumaat, 1 Julai 2011

Spratly: China ulangi pendirian tegas hak kedaulatannya tidak boleh dipertikai

BEIJING 29 Jun - China hari ini mengulangi pendiriannya bahawa ia memiliki 'kedaulatan yang tidak boleh dipertikaikan' terhadap pulau-pulau di Laut China Selatan, selepas Amerika Syarikat (AS) berikrar akan membantu Filipina yang mempunyai tuntutannya sendiri di kawasan sama.

Seorang jurucakap bagi Pejabat Hal-Ehwal Taiwan, Yang Yi juga mengulangi pendirian Beijing bahawa melindungi kedaulatan pulau-pulau di perairan yang dipercayai kaya dengan sumber asli itu menjadi 'tanggungjawab bersama' Beijing dan Taipei.

"China memiliki kedaulatan yang tidak boleh dipertikaikan terhadap pulau-pulau di Laut China Selatan dan perairan di sekitarnya," kata Yi kepada wartawan, menurut satu transkrip rasmi.

China, Filipina, Vietnam, Brunei, Malaysia dan Taiwan mempunyai tuntutan bertindih terhadap seluruh atau sebahagian Laut China Selatan, yang dipercayai kaya dengan sumber minyak dan gas selain menjadi laluan perkapalan penting bagi perdagangan dunia.

Vietnam dan Filipina baru-baru ini menuduh China mengambil tindakan semakin agresif dalam mengukuhkan tuntutannya terhadap kepulauan-kepulauan dan perairan di Laut China Selatan.

Sebagai respons, China mendakwa mahu menyelesaikan pertikaian wilayah secara aman tetapi enggan berganjak daripada tuntutannya terhadap seluruh laut tersebut, termasuk perairan dalam lingkungan zon ekonomi eksklusif (EEZ) Filipina.

AS dan Filipina semalam melancarkan latihan bersama tentera laut di perairan Filipina berhampiran dengan Laut China Selatan.

Komander Armada Ketujuh tentera laut AS, Laksamana Madya Scott Van Buskirk menggambarkan AS dan Filipina sebagai 'sekutu', menandakan komitmen paling kukuh dan paling berkekalan yang boleh diberikan oleh kedua-dua negara.

"Perikatan kita berteraskan kepentingan AS yang mendalam dan berterusan dalam memastikan kebebasan dan keselamatan Republik Filipina," katanya. - AFP


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Spratly: China ulangi pendirian tegas hak kedaulatannya tidak boleh dipertikai"

Catat Ulasan