Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Khamis, 11 November 2010

Kumpulan induk Malcon East 5 selamat pulang


JAMIL Osman (dua dari kiri) bersalaman dengan anggota pasukan Malcon East 5 di Pangkalan Udara Subang, semalam.


SUBANG 29 Okt. - Kumpulan induk Malcon East 5 (ME5) terdiri daripada 200 anggota yang berkhidmat di bawah Misi Pasukan Sementara Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu di Lebanon (UNIFIL) selamat pulang ke tanah air hari ini setelah berada sembilan bulan di negara bergolak itu.

Kumpulan pengaman negara itu berada di Lebanon sejak Januari lalu dan menjalankan misi-misi keamanan bagi membantu membangunkan negara tersebut yang musnah akibat peperangan.

Panglima Angkatan Bersama, Laksamana Madya Datuk Jamil Osman berkata, beliau berbangga dengan prestasi serta komitmen yang ditunjukkan oleh kesemua anggota kumpulan induk ME5 sehingga mendapat pujian negara-negara yang terlibat dalam misi keamanan itu.

Beliau juga bersyukur kerana sepanjang misi ME5 di sana, tiada kejadian tidak diingini berlaku walaupun negara tersebut sedang bergolak dan berlaku peperangan.

''Saya sangat bersyukur kerana semua anggota yang menyertai misi ke Lebanon dapat pulang tanpa sebarang kecederaan kerana kita faham keadaan di negara itu yang sering berlaku peperangan dengan Israel," katanya ketika berucap pada majlis menyambut kepulangan kumpulan itu di Pangkalan Udara Subang di sini hari ini.

Turut hadir Panglima Operasi Udara, Leftenan Jeneral Datuk Roslan Saad dan Panglima Latihan Tentera Darat, Mejar Jeneral Datuk Abdul Rahim Yusoff.

Jumlah anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang menyertai misi ME5 adalah seramai 300 orang termasuk 10 anggota wanita.

Seramai 100 anggota pendahuluan ME5 selamat pulang ke tanah air pada minggu lalu.

Dalam pada itu, Jamil berharap prestasi cemerlang yang ditunjukkan oleh anggota ME5 dapat diteruskan selepas ini dalam misi-misi keamanan yang lain agar ATM akan terus dipandang tinggi dan disegani di peringkat antarabangsa.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Kumpulan induk Malcon East 5 selamat pulang"

Catat Ulasan