Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Khamis, 11 November 2010

Terus pertahan kedaulatan bangsa, agama dan negara


Sultan Abdul Halim memeriksa perbarisan sewaktu merasmikan Istiadat Perbarisan Panji-Panji Rejimen Batalion Pertama di Dataran Panglima Tentera Darat Kem Sungai Besi, Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 2 Nov. - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah mengingatkan anggota Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) mengotakan ikrar terus mempertahankan kedaulatan bangsa, agama dan negara.

Baginda yang juga Kolonel Yang Dipertua RAMD juga berharap kekuatan tempur rejimen tersebut dapat ditingkatkan supaya keamanan dan keselamatan negara terjamin.

"Beta mengingatkan semua anggota RAMD supaya jangan sekali-kali leka dan lalai dalam menjalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan oleh rakyat dan juga negara kerana kelak negara sendiri yang akan rugi.

"Beta mahu semua anggota menunjukkan disiplin serta komitmen seperti yang dipamerkan di hadapan beta pada hari ini agar rakyat dapat terus menghirup udara merdeka sampai bila-bila," titah baginda.

Baginda bertitah pada Istiadat Pertukaran Panji-panji Rejimen bagi Batalion 1 dan 8 RAMD di sini, hari ini.

Turut hadir Sultanah Kedah, Tuanku Haminah Hamidun; Panglima Tentera Darat, Jeneral Datuk Seri Zulkifeli Mohd. Zin dan timbalannya, Leftenan Jeneral Datuk Zulkifli Zainal Abidin.

Istiadat tersebut telah mencatat sejarah baru kepada Angkatan Tentera Malaysia (ATM) kerana pertama kali ia menggabungkan dua batalion dalam satu istiadat pertukaran panji-panji.

Seramai 350 anggota daripada kedua-dua batalion hadir pada istiadat tersebut.

Titah baginda, kedua-dua batalion terlibat juga perlu menyemai sikap bersatu padu walaupun berada dalam pasukan yang berlainan dan perlu sentiasa menghormati kesucian panji-panji yang menjadi inspirasi serta kekuatan semangat setiap anggota pasukan.

"Panji-panji perlu dipertahankan dengan seluruh jiwa dan raga kerana mempertahankannya bermakna mempertahankan negara sendiri.

"Beta berasa bangga dengan prestasi yang telah ditunjukkan oleh RAMD selama ini dan mahu ia diteruskan bagi memastikan negara terpelihara daripada gangguan anasir jahat," titah baginda.

Baginda bertitah, kedua-dua batalion itu juga perlu sentiasa bersedia untuk menghadapi segala kemungkinan yang datang pada masa hadapan.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Terus pertahan kedaulatan bangsa, agama dan negara"

Catat Ulasan