Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Khamis, 11 November 2010

RINTIHAN ASKAR INFANTRI

BUKANLAH saya cemburu dengan insentif yang diterima oleh guru dan Polis Diraja Malaysia (PDRM). Tetapi, renung-renungkan juga nasib kami sebagai askar infantri. Harap Panglima Angkatan Tentera (PAT) sudi mendengar rintihan kami. Guru dan PDRM bekerja di kampung, pekan dan bandar, tetapi kami (38 unit infantri) bekerja jauh tersorok dari pandangan masyarakat. Kami menjalankan operasi di pulau selama tiga bulan dan di sempadan selama dua bulan tanpa kemudahan asas. Kami cuma dibekalkan makanan untuk 14 hari tetapi cukup untuk seminggu sahaja. Selebihnya kami terpaksa membeli sendiri makanan lain. Makanan yang disediakan oleh Angkatan Tentera Malaysia terlalu banyak pengawet yang memudaratkan kesihatan.

Justeru, setiap kali operasi, perbelanjaan makanan tambahan yang terpaksa kami beli melebihi RM100 bagi seorang anggota sebulan.

Kami juga terpaksa meninggalkan anak dan isteri selama dua ke tiga bulan tanpa sebarang berita. Apabila kami pergi operasi maka akan ada dua dapur memasak iaitu satu di rumah dan satu lagi di tempat operasi. Ini membuatkan perbelanjaan menjadi lebih sekali ganda daripada biasa. Sekiranya isteri bekerja, mungkin tidak terasa tetapi kalau sebaliknya?

Kami juga berada di sempadan selama dua bulan tanpa kemudahan asas dan perhubungan.

Renungkanlah seketika peranan kami. Apakah kami tidak memberikan apa-apa sumbangan kepada keamanan negara. Apakah kami tidak layak untuk mendapat sedikit perhatian seperti PDRM dan guru? Kepada pegawai kanan ATM, renungkanlah sedikit nasib kami.

BULAN MADU

Unit Infantri


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "RINTIHAN ASKAR INFANTRI"

Catat Ulasan