Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Khamis, 11 November 2010

Zaid Ibrahim, PKR, desakan terhadap Anwar

KEMELUT dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang semakin terang lagi bersuluh sekarang mengundang pelbagai pandangan orang ramai terutama para penulis blog, apatah lagi dengan pengunduran Zaid Ibrahim daripada bertanding kerusi Timbalan Presiden PKR serta desakan beberapa pihak agar penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersara daripada arena politik.

Antara penulis blog yang mengulas isu tersebut ialah Zulkifli Noordin (zul4kulim.blogspot.com) yang berkata, beliau sendiri sudah berkali-kali menasihati Anwar agar berhenti dari dunia politik dan menumpukan perhatian menyelesaikan masalah peribadinya.

Kini Zaid Ibrahim dan seorang lagi calon Timbalan Presiden parti, Mustaffa Kamil Ayub turut membuat desakan serupa terhadap Anwar dan juga 'anak emasnya' Azmin Ali.

"Kalau macam itu punya desakan Anwar-Azmin buat pekak badak juga, dan teman yakin dema (mereka) akan buat pekak-badak je, memang PKR ni akan 'hancus mancus' yop. Teman (saya) ingat akan bungkus bulan Februari atau Mac tahun 2011, rupanya lagi awal yop.

"Apa pun, yang jelas PKR menjadi takut nak mengambil tindakan terhadap Zaid. Sebab mereka tahu sebagaimana kami Konsensus Bebas semua tahu, rahsia dan pembohongan serta kepalsuan mereka dalam poket je. Kami baru lepaskan sikit dah habis gabrah," katanya.

Justeru, beliau menasihati Zaid agar menyertai Pas kerana percaya parti itu akan memberi ruang kepada Zaid yang lebih berminat melakukan reformasi, sekali gus membantu membuang kudis-kudis buta yang ada dalam Pas.

Musram Rakun (musramrakunman.blogspot.com) berkata, rakyat kini sudah semakin faham bahawa PKR hanya mengutamakan jawatan dalam parti agar melalui jawatan tersebut akan menentukan kedudukan mereka dalam kabinet Anwar.

"Semakin tinggi jawatan dalam parti, maka semakin kananlah jawatan dalam kabinet. Mereka mula mengangan-angan tentang jawatan, sebab itu melalui pemilihan kepimpinan, mereka mencuba semua cara termasuk memanipulasi pengundian, agar individu-individu yang disukai Anwar akan menang," katanya.

Jelas beliau, Anwar mahu semua pengikut setianya seperti Azmin dan Tian Chua memenangi jawatan yang ditandingi kerana menyedari calon-calon lain tidak menunjukkan kesetiaan mereka terhadap Anwar, terutama jika penasihat PKR itu masuk penjara lagi.

Syed Imran (kudaranggi.blogspot.com) pula berkata, PKR diibaratkan seperti nyawa-nyawa ikan apabila satu persatu orang kuat atau mereka yang benar-benar serius untuk membawa perubahan dalam arena politik negara meninggalkan parti itu.

Kata beliau, kemasukan Zaid dalam PKR setelah keluar daripada UMNO tidak lebih satu strategi politik Anwar untuk mencapai cita-cita peribadinya tetapi ternyata bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu bukan mudah untuk mengikut telunjuk orang lain.

"Kepada orang Melayu yang masih berada dalam PKR dan yang masih ingin berjuang atas kepercayaan untuk menggalak politik yang progresif terutama di kalangan orang Melayu, mereka harus diingatkan bahawa PKR bukan wadahnya.

"Orang Melayu PKR ada dua pilihan, iaitu sama ada menyokong UMNO atau Pas. Kedua-dua parti ini perlu kekal sebagai wadah perjuangan orang Melayu/Islam dan terpulanglah kepada mereka untuk memilih yang mana satu, tetapi yang pasti bukan PKR atau mana-mana parti lain yang terbukti gagal memperjuangkan kepentingan Melayu/Islam. Tepuk dada, tanya selera," katanya.

Sementara itu Muhammad Azli Shukri (azlishukri.blogspot.com) pula berkata, Dr. Mohd Asri Zainal Abidin tidak perlu memohon maaf terhadap Anwar atas pandangan beliau agar Ketua Pembangkang itu berundur dari arena politik kerana dia memberi pandangan berdasarkan sifat kemanusiaan dan persaudaraan Islam.

Beliau percaya, Dr. Asri melihat Anwar semakin letih dan tidak bermaya lagi dalam mengharungi kemelut politik di negara ini kerana tenaganya semakin kehabisan manakala langkahnya juga semakin tempang.

"Saya percaya Dr. Asri bercakap secara jujur, tatkala mencadangkan agar Anwar bersara daripada dunia politik - memandangkan umur Anwar juga sudah semakin tua, adalah lebih baik menumpukan perhatian terhadap amal ibadah dan mendekatkan diri kepada Allah. Memadailah selama ini Malaysia telah punah, gara-gara fitnah yang dibawa oleh Anwar.

"Tiada satu pun kerajaan yang serba sempurna di dunia ini. Begitu juga dengan Malaysia. Tiada gunanya Anwar Ibrahim terus-menerus membongkar dan mengaibkan kepimpinan negara semata-mata untuk menjadi Perdana Menteri, sedangkan hakikatnya Malaysia semakin baik dan aman di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak," katanya.

Katanya, dalam usia Anwar yang semakin ke penghujung senja, adalah lebih baik beliau mendekati tikar sejadah dan meninggalkan segala pengaruh, dunia kemegahan dan cita-cita untuk menjadi Perdana Menteri.

Kelolaan LUKMAN ISMAIL


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Zaid Ibrahim, PKR, desakan terhadap Anwar"

Catat Ulasan