Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Khamis, 11 November 2010

Tembakan Herman harumkan Tentera Darat

leh AMRAN MULUP
Gambar GAIE UCHEL

HERMAN Majur mencium piala kejuaraan sambil dijulang rakannya apabila dinobatkan juara Carbine Individu Lelaki pada Kejohanan Menembak Tentera Darat ASEAN.


LATIHAN intensif selama 10 bulan membawa kejayaan kepada Lans Koperal Herman Majur, 27, apabila dinobatkan juara Kategori Carbine Individu Lelaki pada Kejohanan Menembak Tentera Darat ASEAN (AARM) di Lapang Sasar Kem Terendak, Melaka baru-baru ini.

Herman yang berasal dari Tambunan, Sabah dan bertugas di Rejimen Renjer Diraja Kem Majidee, Johor menyifatkan kejayaan itu amat membanggakan kerana berjaya mengharumkan nama Tentera Darat.

‘‘Saya tidak sangka boleh muncul juara. Kejayaan ini adalah berkat latihan selama 10 bulan yang saya jalani untuk menghadapi AARM.

‘‘Saya bangga dapat mengharumkan nama Tentera Darat dan nama negara kerana bukan mudah bersaing dengan penembak handalan dari Indonesia dan Thailand,” katanya ketika ditemui selepas majlis penutup kejohanan tersebut.

Majlis penutup AARM ke-20 telah disempurnakan oleh Panglima Tentera Darat, Jeneral Datuk Seri Zulkifeli Mohd. Zin. Turut hadir, sembilan Panglima dan wakil Panglima Tentera Darat dari 10 negara ASEAN.

Herman yang masih bujang adalah antara 500 penembak yang menyertai kejohanan itu sejak bermula 17 Oktober lalu yang mempertandingkan 15 kategori.

‘‘Ini adalah penyertaan kali kelima saya dalam AARM dan tahun ini ia membawa kejayaan paling cemerlang kepada saya,” katanya.

Sementara itu, Indonesia menguasai enam kategori yang dipertandingkan iaitu Pistol Individu Wanita, Pistol Berpasukan Lelaki, Machine Gun Individu Lelaki, Machine Gun Berpasukan, Rifle Berpasukan dan Rifle Menjatuhkan Plate Berpasukan.

Sementara itu, Thailand memenangi dua kategori menerusi acara Machine Gun Menjatuhkan Plate Berpasukan dan Carbine Berpasukan manakala Filipina muncul juara bagi acara Rifle Individu Lelaki.

Tahun depan, Indonesia akan menjadi tuan rumah AARM kali ke-21.

AARM merupakan acara sampingan yang diadakan sempena Mesyuarat Panglima-Panglima Tentera Darat ASEAN (ACAMM) bagi membincangkan pelbagai isu keselamatan serantau.

Malaysia telah menjadi tuan rumah buat kali ketiga sejak AARM mula diperkenalkan pada 1991.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Tembakan Herman harumkan Tentera Darat"

Catat Ulasan