Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Jumaat, 8 Julai 2011

Bekas tentera, polis desak batalkan Bersih


SEBAHAGIAN ahli PVTM bersama gabungan 50 NGO sepakat membantah perhimpunan Bersih, di Kuala Lumpur semalam. - UTUSAN/ISMAIL KAMADIN


KUALA LUMPUR 7 Julai - Bekas tentera dan polis menggesa agar perhimpunan Bersih dibatalkan tidak kira sama ada ia dilakukan di jalanan mahupun di stadium.

Ia disuarakan menerusi kenyataan bersama oleh Persatuan Veteran Tentera Malaysia (PVTM) dan Persatuan Bekas Polis Malaysia serta 50 gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) pada sidang akhbar di sini semalam.

Penasihat PVTM, Leftenan Jeneral (B) Zaini Mohd. Said berkata, kesemua gabungan NGO tersebut sepakat bahawa perhimpunan itu hanya mengganggu keamanan negara dan kesejahteraan rakyat.

Malah tegasnya, mereka berdiri teguh di belakang kerajaan dan akan menggembleng tenaga dan pengetahuan untuk membantu kerajaan dan pihak berkuasa bagi memastikan keselamatan negara dan kesejahteraan rakyat dikekalkan.

"Justeru, kita menyeru penganjur agar membatalkan sahaja perhimpunan tersebut dan meminta orang ramai tidak menyertai perhimpunan tersebut walau di mana ia diadakan.

"Kita khuatir mereka akan menimbulkan kekacauan dan kekeliruan bagi mendapatkan impak kerana dengan itu baru ia mendapat perhatian dunia," katanya.

Hadir sama pada sidang akhbar tersebut ialah tokoh pejuang negara, bekas Pegawai Waran 1, Kanang anak Langkau.

Zaini berkata, tindakan Bersih mahu mengadakan perhimpunan di Stadium Merdeka juga amat dikesali kerana ia sebuah lokasi yang amat bersejarah yang melambangkan kemerdekaan, kemajuan dan kebanggaan negara.

Beliau turut melahirkan kebimbangan dengan penemuan beberapa senjata berbahaya oleh pihak berkuasa yang dipercayai akan digunakan semasa perhimpunan tersebut di samping beberapa barangan seperti kemeja-T yang tertera gambar pemimpin komunis serta dokumen dan risalah mengenai komunis.

"Kita berasa amat marah dan kecewa kerana mereka ini cuba menghidupkan kembali komunisme dan pergerakan bawah tanah sedangkan selama 40 tahun kita menentang gerakan komunis di negara ini," katanya.

Sementara itu, Presiden Persatuan Bekas Polis Malaysia, Shafie Bakri berkata, penganjur Bersih sepatutnya tidak meneruskan niat tersebut apabila matlamat mereka untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong diperkenankan kelmarin.

Justeru kata beliau, tindakan Bersih mahu meneruskan perhimpunan tersebut pada Sabtu ini amat diragukan dan dikhuatiri mempunyai agenda tersembunyi.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Bekas tentera, polis desak batalkan Bersih"

Catat Ulasan