Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Isnin, 4 Julai 2011

Guna Ordinan Darurat pastikan ketenteraman awam

TINDAKAN polis menahan beberapa individu di bawah Ordinan Darurat (Ketenteraman Awam dan Mencegah Jenayah) 1969 kerana dipercayai terlibat dalam anasir subversif merupakan langkah pencegahan.

Oleh itu janganlah kita mempertikai dan mempersoalkan tindakan polis menggunakan Ordinan Darurat terhadap golongan yang dipercayai terlibat dalam kegiatan subversif.

Tindakan ini juga kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak merupakan langkah pencegahan bagi mengelakkan sesuatu yang lebih buruk berlaku.

Penahanan enam orang ahli Parti Sosialis Malaysia (PSM) termasuk Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr. Michael Jeyakumar Devaraj di bawah Seksyen 3(1) dan Seksyen 4(1) Ordinan Darurat dibuat kerana polis menahan mereka bersama bukti.

Berdasarkan beberapa barangan yang dirampas menunjukkan mereka mempunyai kaitan dengan cubaan untuk menghidupkan fahaman komunis.

Jadi, pihak pembangkang jangan mengaburi fikiran rakyat dengan dakwaan penahanan mereka sebagai satu penghinaan terhadap amalan demokrasi dan institusi Parlimen.

Jangan sekadar pandai mengajar orang supaya menghormati demokrasi dan Parlimen, adakah selama ini pihak pembangkang menghormatinya.

Parti pembangkang boleh mengecam bahawa penggunaan Ordinan Darurat sebagai tidak masuk akal dan tidak rasional.

Pembangkang juga boleh persoalkan apakah ancaman yang dicetuskan mereka sehingga perlu ditahan 60 hari?

Pun begitu, apa akan jadi pada negara ini jika anasir subversif itu berjaya meresapi peserta himpunan haram Bersih? Apakah kita mahu para pemimpin sebegini yang sekongkol dengan pengikut fahaman komunis menjadi pemimpin negara kita?

Barangkali pihak pembangkang lupa tentang ungkapan 'mencegah lebih baik daripada mengubati.'

Ramai rakyat Malaysia akan setuju bahawa jika fahaman subversif ini tidak dibendung segera, ia akan menjadi barah yang semakin sulit untuk diubati.

Penganjuran himpunan haram Bersih pada 9 Julai ini sebenarnya diambil kesempatan oleh pihak-pihak tertentu.

Ada kebenaran kata-kata Perdana Menteri bahawa bila ada demonstrasi seperti Bersih ini, ada orang mahu tumpang semangkuk, ada yang berfahaman komunis, ada yang kaki pengacau, ada yang suka berhimpun sebab suka keadaan liar dan yang boleh menaikkan semangat mereka dan sebagainya.

Rakyat Malaysia tidak perlukan warganegara seperti mereka yang sengaja ingin memporak-perandakan negara sendiri.

Oleh itu kita mahu pihak polis bertegas kepada sesiapa sahaja yang mengganggu gugat ketenteraman negara dan memalukan nama baik negara.

Inilah masanya peruntukan undang-undang, malah jika terpaksa menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan Ordinan Darurat untuk menahan sesiapa sahaja yang ingin meneruskan perhimpunan haram menjelang 9 Julai ini.

Hakikat yang kita harus terima ialah kerajaan akan melakukan yang terbaik untuk memelihara kesejahteraan rakyat.

Sumber : Utusan Online


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Guna Ordinan Darurat pastikan ketenteraman awam"

Catat Ulasan