Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Sabtu, 9 Julai 2011

Bersih 2.0: Gas Pemedih Mata & Air Ditembak Untuk Suraikan Perarakan

Anggota FRU berkawal di depan Menara Kembar KLCC. - Foto THE STAR Oleh AZHAR MAHFOF

BERIKUT merupakan perkembangan terkini di Kuala Lumpur:

6.40 petang: Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, semua yang ditahan dijangka dibebaskan pada pukul 9.30 malam. Difahamkan Ambiga dan beberapa pemimpin lain telah dibebaskan.

6.30 petang: Sejumlah 1,401 ditahan, termasuk 1,273 lelaki, 115 wanita, 12 remaja lelaki dan perempuan. Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, mereka akan dibebaskan selepas siasatan selesai.

Anggota FRU melepaskan gas pemedih mata ke arah ribuan penunjuk perasaan yang berkumpul di sekitar Pudu Raya, Kuala Lumpur pada tengah hari Sabtu.

Beribu orang penunjuk perasaan berarak di Jalan Sultan menuju ke Jalan Petaling, Kuala Lumpur. -Foto THE STAR Oleh DARRAN TAN

6.00 petang: Pasukan FRU dan polis bersurai pada pukul 6 petang di Jalan Ampang dan KLCC. Keadaan terkawal.

5.30 petang: Jawatankuasa Bersih 2.0 gagal menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara. Namun, ia menyifatkan perhimpunan tersebut mencapai matlamatnya.

Ia juga menyelar penangkapan terhadap para peserta, termasuk daripada kumpulan lain.

Ahli jawatankuasa, Subramaniam Pillay berkata Bersih akan menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong dalam masa terdekat dan tidak melibatkan perhimpunan.

Dia juga mengesahkan Ambiga telah ditahan oleh polis. Katanya, khidmat pesanan ringkas Ambiga menyatakan dia berada dalam keadaan baik.

5.25 petang: Seramai 924 tangkapan dibuat sehingga 3.30 petang. Sebanyak 875 lelaki dan 49 wanita ditahan, menurut polis.

5.10 petang: Ramai orang memasuki KL Sentral. Kebanyakannya memakai tuala muka dan botol air mineral.

Polis melepaskan gas pemedih mata kepada anggota Bersih yang tidak mengendahkan amaran yang diberikan. -Foto THE STAR oleh RAJA FAISAL HISHAN

4.25 petang: Di KLCC, Jalan Ampang, pasukan FRU dan polis bersiap sedia untuk menangani sebarang kemungkinan. Keadaan masih tenang dan tiada perarakan dilaporkan setakat ini.

4.30 petang: Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh berkata para pemimpin perhimpunan haram itu ditahan atas pelbagai kesalahan termasuk di bawah Seksyen 27, Akta Polis kerana berhimpun secara haram.

4.20 petang: Orang ramai yang berkumpul di Kuala Lumpur untuk Bersih dan Patrior bersurai. Polis memantau situasi. Seorang penganjur kanan Bersih meminta para penyokong berdekatan Dewan Perniagaan Cina di Jalan Maharajalela supaya bersurai.

3.36 petang: Dari Jalan Tun Perak, para penunjuk perasaan berjalan melalui Lebuh Ampang dan Jalan Ampang keluar dari bandar.

Seorang lelaki yang menyertai perhimpunan Bersih di Stesen KTM Kuala Lumpur ditahan pihak berkuasa. - Foto THE STAR oleh SHAHRUL FAZRY ISMAIL

3.34 petang: Orang ramai masih berarak di sepanjang Jalan Tun Perak sekarang.

3.32 petang: Kedua-dua stesen LRT Masjid Jamek masih ditutup sehingga sekarang.

3.18 petang: Orang ramai berkumpul di pintu utama Stadium Merdeka berdekatan MBSSKL. Sesetengah di halangan polis tetapi kebanyakannya berundur dan berjalan di sepanjang Jalan Hang Jebat. Situasi tenang.

3.01 petang: Polis berkata, sebanyak 672 ditahan sehingga 2.30 petang (624 lelaki dan 48 wanita).

3.00 petang: Nurul Iman, Nurul Nuha, Maria Chin, Ambiga, Abdul Hadi Awang ditahan polis.

Anwar dan Wan Azizah kembali ke KL Hilton.

2.30 petang: Penyokong Pakatan Rakyat dan Bersih 2.0 berjaya keluar dari KL Sentral yang sebelum ini dikepung oleh polis dan menuju ke Jalan Tun Sambanthan.

Ambiga, Anwar Ibrahim, Dr Wan Azizah Wan Ismail, Lim Kit Siang dan beberapa lagi dilihat berada bersama penyokong mereka.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Bersih 2.0: Gas Pemedih Mata & Air Ditembak Untuk Suraikan Perarakan"

Catat Ulasan