Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Rabu, 14 Disember 2011

ATM : Malbatt 4 diakui sebagai kontinjen cukup hebat


Carlo Lamanna diberi taklimat dalam bilik gerakan Malbatt 4 di Tibnin, Lebanon.


KEHADIRAN Batalion Malaysia 4 (Malbatt 4) yang menyertai pasukan pengaman sementara Pertubihan Bangsa-Bangsa Bersatu di Lebanon (UNIFIL) bukan sahaja berjaya menambat hati penduduk di kawasan di bawah sektor tanggungjawabnya, tetapi turut diiktiraf oleh badan dunia itu.

Lawatan oleh Komander SECWEST, Brig. Jen. Carlo Lamanna baru-baru ini mengesahkan pengiktirafan itu apabila beliau berpuas hati dengan tugas yang dilaksanakan Malbatt 4.

Lawatan ke kem Malbatt 4 di Tibnin itu merupakan yang pertama oleh Lamanna ke kontinjen negara asing yang berkhidmat dalam SECWEST di bawah pemerintahan beliau.

Lamanna yang baru mengambilalih tugas pada 7 November lalu amat tertarik dan berpuas hati dengan perlaksanaan tugas operasi UNIFIL oleh pasukan Malbatt 4.

Pada lawatan itu beliau telah diberikan taklimat, melawat kawasan kem dan juga diberi penerangan mengenai kenderaan serta peralatan yang dimiliki oleh Malbatt 4 pada misi kali ini.

Beliau menyatakan rasa bangga dan puas hati dengan setiap aktiviti dan perancangan operasi yang telah dilaksanakan.

Lamanna juga memuji pencapaian yang dicapai oleh Malbatt 4 dalam tempoh yang singkat iaitu sejak mula bertugas pada 20 Oktober lalu.

Sebab itu, Lamanna memilih Malbatt 4 sebagai kontinjen asing yang pertama dilawatinya kerana ingin mengetahui secara lebih dekat tentang kepakaran dan keupayaan Malaysia.

Lagi pula katanya, nama Malaysia sering menjadi sebutan ramai dalam misi UNIFIL.

Hasil daripada lawatan tersebut, beliau mengakui Malbatt 4 merupakan kontinjen yang cukup hebat.

Kehebatan itu katanya, perlu diakui oleh kontinjen negara lain.

Beliau secara jujur mengakui keupayaan pasukan Malbatt 4 melaksanakan tugas dengan cemerlang disebabkan mutu kepimpinan, latihan yang jitu dan komitmen tinggi oleh semua anggota.

Sehubungan itu beliau meminta supaya kontinjen Malbatt 4 terus mengekalkan kecemerlangan yang dilaksanakan, di samping menghulurkan bantuan kepada kontinjen negara lain yang bertugas di sektor tanggungjawab di bawah naungan pemerintahan beliau.

Sementara itu, Timbalan Komander Malbatt 4. Left. Kol. E.D Mustafa Bakar berkata, ini merupakan kali pertama kontinjen Malaysia di pilih menjadi contoh dan mendapat pujian daripada UNIFIL.

Semua itu katanya, diperolehi hasil daripada prestasi yang ditunjukkan oleh setiap pegawai dan anggota Malbatt 4.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "ATM : Malbatt 4 diakui sebagai kontinjen cukup hebat"

Catat Ulasan