Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Rabu, 14 Disember 2011

Pembinaan Jambatan Taktikal Sejauh 120 Meter

231120111449Dentuman kuat kedengaran hampir 5 kilometer mengakibatkan penduduk kampung Sedili Kecil dan kampung-kampung berdekatan lari lintang pukang apabila dua buah pesawat pejuang musuh jenis Hawk telah mengebom jambatan Sungai Sedili Kecil. Tindakan ini dilakukan bagi mengekang kemaraan konvoi tentera 7 Briged yang sedang bergerak menuju kubu pertahanan musuh di Kota Tinggi, Johor. Jambatan di Sungai Sedili Kecil musnah teruk dan mengakibatkan ketumbukan 7 Briged tidak dapat melaluinya dengan cara biasa dan terpaksa menggunakan jambatan taktikal untuk diseberangi.

Pasukan 4 Skuadron Rejimen Askar Jurutera Diraja (Jambatan) telah diaturgerak untuk membina jambatan taktikal bagi membolehkan ketumbukan 7 Briged meneruskan kemaraan mereka. Itulah antara simulasi yang terjadi dalam Eksesais Rhino Siri 1/2011. Demontrasi kepakaran membina jambatan sementara daripada 4 Skuadron RAJD (Jambatan) telah diadakan di Sungai Sedili Kecil pada 19 Nov 2011. Pasukan 4 Skuadron RAJD (Jambatan) telah membina jambatan sepanjang 120 meter menggunakan jambatan Pontoon iaitu aset terkini Tentera Darat. Demontrasi pemasangan jambatan tersebut telah ditonton oleh Panglima Tentera Darat, Jeneral Datuk Haji Zulkifli bin Haji Zainal Abidin, Panglima Medan Tentera Darat, Leftenan Jeneral Dato’ Zulkiple bin Haji Kassim, Panglima 4 Divisyen, Mejar Jeneral Dato’ Abdul Rahim bin Haji Mohd Yusuff serta Pegawai-Pegawai Kanan Tentera Darat.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Pembinaan Jambatan Taktikal Sejauh 120 Meter"

Catat Ulasan