Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Selasa, 1 Mac 2011

Pelbagai Usaha Akan Dibuat Tentera Darat Untuk Membantu Masyarakat

KUALA LUMPUR, 28 Feb -- Tentera Darat Malaysia (TDM), yang menyambut ulang tahun ke-78 penubuhannya hari ini, akan mengadakan program "merakyatkan tentera darat" dalam usaha merapatkan lagi hubungan dengan masyarakat.

Panglima TDM Jeneral Datuk Seri Zulkifeli Mohd Zin berkata ianya selaras dengan slogan sambutan Hari Tentera Darat ke-78 tahun ini iaitu "Your Army".

"Slogan "Your Army" itu yang kita buat untuk tahun ini antara lain adalah untuk "merakyatkan tentera darat Malaysia" jadi bila kita kata "Your Army" maksudnya tentera untuk semua orang.

"Ianya sesuai dengan warga tentera darat bagi (mereka) menghayati konsep 1Malaysia "rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan," katanya dalam satu wawancara khas Isnin bersama media sempena sambutan ulang tahun itu.

Beliau berkata tema sambutan Hari Tentera Darat ke-78 ialah '1 Angkatan: Tetap Gagah, Tetap Setia' yang sejajar dengan konsep 1 Malaysia.

Menurutnya antara usaha yang akan dijalankan oleh pihaknya untuk "merakyatkan tentera darat" ialah menerusi aspek jiwa murni iaitu dengan membantu kerajaan dan masyarakat secara berterusan.

"Kami telah membuat ketetapan bahawa aspek jiwa murni akan dipergiatkan di mana bantuan dalam aspek membantu kerajaan iaitu seperti membina jalan, rumah-rumah membuat rumah dan juga program lain yang akan kita umumkan tidak lama lagi," kata Zulkifeli.

Katanya, sambutan Hari Tentera Darat ke-78 ini menonjolkan kelainan iaitu selain upacara tradisi perbarisan dan perutusan panglima di Kem Sungai Besi, ia turut disambut di markas briged seluruh negara.

Ianya akan bermula pada 4 Mac hingga 6 Mac dan ini adalah kali pertama hari hari terbuka tentera darat dibuka bagi tontonan umum masyarakat negara ini.

Beliau berkata pelbagai acara akan diadakan pada waktu tersebut seperti pameran statik dan dinamik, persembahan hiburan Badan Kesenian Tentera Darat, pertunjukan 'Army Red Warriors', dan lain-lain lagi.

Menurutnya pada hari terbuka itu juga tentera darat akan turut membuka pendaftaran kerjaya sebagai Tentera Darat kepada orang ramai.

"Saya mengalu-alukan kehadiran rakyat Malaysia terutamanya golongan muda untuk datang dan melihat sendiri hari terbuka tersebut, mana tahu ada di antara mereka yang berminat untuk menjadikan tentera darat sebagai kerjaya" katanya.

Menurut beliau, usaha untuk menarik minat lebih ramai awam terutama dari orang bukan Melayu untuk menyertai tentera darat akan terus ditingkatkan.

"Tentera darat sememangnya menggalakkan rakyat Malaysia yang memenuhi syarat-syarat kelayakan kemasukan untuk menyertai tentera darat tanpa mengira status kaum," katanya.

Ditanya mengenai bagaimana tentera darat menyokong konsep 1Malaysia, Zulkifeli berkata pihaknya sentiasa peka dan berusaha menjalin hubungan yang kukuh dan akrab di kalangan anggota yang terdiri dari berbagai agama dan bangsa.

"Saya tidak memandang anggota tentera darat sebagai Melayu, Cina, India, Iban dan sebagainya...bagi saya mereka semua adalah anggota yang mempunyai tugas dan peranan yang satu iaitu mempertahankan dan membela maruah negara ini," katanya.

Beliau berkata tentera darat merupakan satu kelompok gagasan 1Malaysia yang padu dan ia jelas dilihat dari kesanggupan, penyertaan dan semangat rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan berganding bahu serta mempertaruhkan nyawa untuk mempertahankan negara.

Menurutnya atas pengorbanan tersebut tentera darat memandang serius serta mengutamakan prinsip kesaksamaan untuk setiap kaum di negara ini.

"Perkara ini dimanifestasikan melalui pengurusan sumber manusia yang adil, peningkatan kualiti kehidupan setiap keluarga dan kebebasan beragama di mana tiada mana-mana pihak dipinggirkan," katanya.

-- BERNAMA

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Pelbagai Usaha Akan Dibuat Tentera Darat Untuk Membantu Masyarakat"

Catat Ulasan