Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Isnin, 23 Ogos 2010

Media Indonesia Penghasut

Dipetik dari pisau.com

Seringkali negara kita dihina dengan tindakan kurang ajar oleh rakyat Indonesia,media massa Indonesia sering kali bertindak sebagai penghasut dan menyampai berita memprovokasi agar berlaku tindakan diluat batasan.

Ketika kita diambang menyambut kemerdekaan negara berlaku insiden penculikan 7 nelayan Malaysia dari Sungai Rengit yang ditahan oleh penguatkuasa Kementerian Kelautan dan Perikanan (KKP) Indonesia menggunakan bot Dolphin dalam perairan laut wilayah Malaysia di lokasi 4 batu nautika tenggara pantai Tanjung Pungai. Kota Tinggi Johor pada 13 Ogos 2010 akhirnya dibebaskan pada 17 Ogos 2010.

Pembebasan oleh pihak Indonesia ini dibuat atas alasan bahawa mereka kekurangan bukti bagi mendakwa nelayan tersebut menangkap ikan dalam perairan Indonesia. Fakta menunjukkan nelayan tersebut jelas menangkap ikan di dalam perairan Malaysia berdasarkan Peta Baru 1979.



Bukti ini diperkukuhkan lagi kerana bot nelayan tersebut dilengkapi dengan peralatan GPS. Ini menunjukkan bahawa tindakan bot Dolphin KKP memasuki perairan Malaysia hampir dengan pantai Tanjung Punggai,Kota Tinggi Johor yang jaraknya 14 batu nautika dari Batam, Indonesia jelas merupakan suatu tindakan pencerobohan ke atas integriti dan kedaulatan wilayah Malaysia.

Lanun beruniform KKP sering kali menceroboh menurut sumber mereka sering kali menculik nelayan Malaysia untuk memeras ugut mendapatkan wang tebusan.Tambahan ketika ini didalam bulan ramadhan.Maka pihak ini membutuhkan ongkos buat belanja.

Sejak 2005 hingga Ogos 2010, terdapat 12 kes pencerobohan bot dan kapal Pihak Berkuasa Indonesia dalam perairan Johor sahaja. Nelayan tempatan yang menangkap ikan dalam perairan Malaysia kerap menjadi mangsa perasugut dan diminta membayar sejumlah wang bagi membebaskan nelayan yang ditahan. Insiden seumpama ini akan berulang di masa hadapan khususnya dalam musim perayaan yang akan disambut tidak lama

Pisau melihat isu ini sering kali berlarutan dengan hanya berdiplomasi,walaupun nampak akan rasionalnya kita sebagai rakyat Malaysia harus bangkit nyatakan bantahan.

Seringkali negara dihina ,jalur gemilang dipijak dan dibakar. Apa tindakan kita sebagai rakyat Malaysia? tunggu dan lihat? maruah kamu dimana? dibawah tapak kaki Indon?

Mana perginya NGO NGO ? parti parti politik? semuanya membuta dengan kesibukan politik siang malam hinggakan terlupa negara dan jalur gemilang pijak oleh banjingan haprak indon yang tidak sedar diri.

Bangsa inilah juga pernah membaling batu terhadap pesawat Hercules ketika cuba mendarat di Padang selepas berlakunya gempa bumi,walhal ketika itu kita cuba memberikan bantuan.Bangsa inilah juga mahukan rasuah untuk membenarkan pesawat tentera kita mendarat untuk menyelamatkan pelajar Malaysia disana.

Indon hanya mahukan wang rakyat Malaysia,mereka kebulur RINGGIT MALAYSIA,bangsa ini tidak mengenang budi. Lupakan pertalian serumpun jika beginilah layannya terhadap kita .

Kalau boleh tempah saja 100 lori Indah Water semburkan saja najis kumbahan kedalam Kedutaan Indonesia ajar mereka bagaimana rasanya terhinanya kita sebagai rakyat Malaysia.Halau kesemua rakyat indon dan beri peringatan negara ini tidak memerlukan mereka.

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Media Indonesia Penghasut"

Catat Ulasan