Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Rabu, 25 Ogos 2010

Indonesia paling lemah kawal cetak rompak

SINGAPURA 25 Ogos - Indonesia merupakan negara paling lemah di Asia dalam mengawal hak harta intelek (IPR), manakala Singapura adalah negara terbaik mengendalikannya, menurut keputusan penyelidikan ke atas ekspatriat perniagaan yang dikeluarkan, hari ini.

Kerajaan Indonesia telah meluluskan satu undang-undang baru bagi mengawal harta intelek, namun, penguatkuasaannya yang sangat lemah menjadikan negara itu sebagai pengeluar cetak rompak tertinggi di dunia.

"Indonesia dilihat gagal menghalang budaya cetak rompak dan melindungi hak harta intelek," kata badan penyelidik yang beroperasi di Hong Kong, Political and Economic Risk Consultancy (PERC).

Dalam kajian yang dilakukan oleh PERC ke atas 1,285 responden dari seluruh Asia itu menunjukkan kegiatan cetak rompak di Indonesia menerima kadar 8.5 daripada 11 negara di Asia, yang mana kadar 10 adalah yang terburuk. - AFP


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Indonesia paling lemah kawal cetak rompak"

Catat Ulasan