Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Sabtu, 4 September 2010

Abu Bakar Bashir jadi imam Ariel Peterpan

Abu Bakar Bashir jadi imam Ariel Peterpan

JAKARTA: Penyanyi Nazriel Irham atau lebih dikenali sebagai Ariel Peterpan, suspek bagi satu kes skandal seks membabitkan dua pengacara televisyen Indonesia dilaporkan menjalani ibadat puasa dan solat tarawih di dalam tahanan Markas Besar Polis Indonesia bersama Abu Bakar Bashir.

Ariel ditahan sejak Jun lalu dilaporkan menjadikan guru agama yang ditahan atas dakwaan terbabit dengan keganasan itu sebagai imam dalam melaksanakan ibadat sepanjang bulan Ramadan ini.

Ariel dalam keadaan sihat. Alhamdulillah beliau selalu berpuasa, kata Afrian Bondjol, peguam Ariel di ibu pejabat polis Kebayoran Baru di Jakarta Selatan, kelmarin.

Afrian berkata, Ariel turut menyertai tahanan lain menjalani ibadat puasa bersama Abu Bakar.

Tidak mungkin solat di luar, sudah pastinya di dalam bersama Abu Bakar juga. Malah Abu Bakar juga menjadi imam beliau, katanya.

Ariel dan Abu Bakar dilaporkan berkongsi penjara yang sama selepas guru agama itu ditahan kerana didakwa pihak polis terbabit dalam menganjurkan satu kem latihan tentera bagi pengganas di Aceh.

Sebelum ini media melaporkan bilik tahanan Abu Bakar dekat dengan bilik tahanan Ariel di pusat tahanan Unit Siasatan Jenayah ibu pejabat polis Republik Indonesia itu.

Ariel tidak mengenali siapa Abu Bakar manakala Abu Bakar pula tidak mengetahui siapa sebenarnya Ariel, kata jurucakap polis Indonesia, Pesuruhjaya Kanan Marwoto Soeto, yang dipetik akhbar harian Warta Kota. Agensi

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Abu Bakar Bashir jadi imam Ariel Peterpan"

Catat Ulasan