Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Sabtu, 4 September 2010

II.Dalang, motif dan konspirasi

AWANG hairan mengapa Bendera yang dipimpin oleh tiga etnik Batak beragama Kristian agresif mahu ganyang Malaysia. Perkara pertama terlintas di benak Awang ialah apakah mereka ada agenda agama mahu melihat dua negara Islam bermusuhan?

Tindakan ahli Bendera yang bagaikan orang dirasuk termasuk menggunakan najis memperlihatkan, ia bukan sekadar berdemonstrasi kerana diupah sebagaimana lazim. Ia dipercayai ada kaitan dengan agenda tersirat.

Sesungguhnya banyak fakta tidak tepat dan dikelirukan oleh NGO berkenaan. ketiga-tiga pemimpin Bendera Batak Kristian ini juga dikatakan menjadi alat PDIP, parti pembangkang pimpinan bekas Presiden, Megawati. Kini semua orang tahu bahawa Megawati sedang berusaha menundukkan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) agar tidak bertanding semula bagi penggal ketiga dalam pilihan raya umum 2014 menerusi pindaan perlembagaan. Usaha PDIP mendapat dokongan daripada Parti Golkar yang dipimpin oleh Abu Rizal Bakrie, yang juga pemilik TV One. Seorang lagi tokoh berpengaruh Golkar ialah Surya Paloh yang memiliki MetroTV selain menguasai Kumpulan Media Indonesia. Maka kita boleh faham mengapa media berkenaan ghairah mengeksploitasi isu sensitif Malaysia-Indonesia seperti tarian Pendet, lagu Rasa Sayang, pembantu rumah dan pertikaian mengenai tuntutan Ambalat. Ramai melihatnya sebagai strategi Golkar untuk menjuarai kepentingan rakyat dan menyemarakkan nasionalisme bagi mencari pengaruh di samping mahu menggugat kepimpinan SBY.

Dalam pada itu, SBY dilihat ada kalanya cuba bermain tarik tali untuk menjaga kepentingan politiknya. Beliau dituduh tidak cukup berusaha untuk menghalang sentimen anti-Malaysia kerana dikatakan mahu mengalihkan perhatian daripada isu-isu dalaman seperti rasuah, toleransi agama dan peningkatan kos hidup rakyat. Banyak lagi yang menjadi tanda tanya apakah kempen anti-Malaysia turut melibatkan badan inteligen dan Tentera Nasional Indonesia (TNI). Mungkinkah juga ia ada kaitan dengan negara tertentu atas percaturan ekonomi dan faktor lain yang kita semua tidak tahu. Yang pasti Malaysia tidak sudah-sudah menjadi kambing hitam. Memualkan.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "II.Dalang, motif dan konspirasi"

Catat Ulasan