Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Sabtu, 4 September 2010

Umrah Ramadan jadi pilihan ramai

Oleh Mohd. Radzi Mohd. Zin

Umrah pada bulan Ramadan semakin popular di kalangan umat Islam negara ini. Malah, ada yang memilih untuk berada di Mekah sepanjang sebulan Ramadan dan hanya kembali ke tanah air selepas 1 Syawal.

Antara sebabnya adalah ganjaran pahala yang besar sebagai mana dijanjikan kepada mereka yang mengerjakan umrah pada bulan Ramadan.

Nabi Muhammad SAW bersabda yang maksudnya: Sesungguhnya mengerjakan umrah di bulan Ramadan sama seperti mengerjakan satu haji atau mengerjakan haji bersamaku. (riwayat Bukhari)

Umrah menjadi pilihan kerana peluang untuk mengerjakan haji kini agak lewat berikutan sistem kuota yang diperkenalkan oleh kerajaan Arab Saudi.

Bagi mereka yang berkemampuan, adalah menjadi impian untuk menikmati Ramadan di Mekah walaupun cuacanya lebih panas berbanding negara kita.

Untuk mereka yang berada di Tanah Suci, jangan difikirkan panas cuaca di Mekah tetapi ingatlah betapa besar dan banyaknya ganjaran kepada mereka yang beribadat di Masjidil Haram.

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Umrah Ramadan jadi pilihan ramai"

Catat Ulasan