Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Rabu, 1 September 2010

Pulanglah Ke Indonesia

KUALA LUMPUR 1 Sept. – Jakarta diminta segera mencari jalan untuk membawa pulang kira-kira dua juta tenaga kerja Indonesia yang mencari nafkah di Malaysia demi mempertahankan kehormatan serta kedaulatan negara dengan lebih 17,000 kepulauan itu.

Koordinator Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (Bendera), Mustar Bona Ventura Manurung berkata, selepas kesemua warga Indonesia itu pulang, Jakarta perlu segera memutuskan hubungan diplomatik dengan Kuala Lumpur.

Tegasnya, langkah itu perlu memandangkan Kuala Lumpur enggan meminta maaf kepada Jakarta dan seluruh rakyat Indonesia berhubung beberapa insiden yang telah mengeruhkan hubungan kedua-dua negara selama ini.

“Jadi kemarahan rakyat Indonesia itu kini tidak lagi dapat dikawal dan mungkin tindakan para pendemonstrasi akan menjadi lebih agresif beberapa hari akan datang.

“Kesemua ini gara-gara keegoan Malaysia untuk meminta maaf serta kelemahan Indonesia sendiri dalam menyediakan peluang pekerjaan kondusif buat semua rakyatnya,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Bendera yang cukup vokal dan sentiasa berada di barisan hadapan dalam siri demonstrasi membabitkan isu hubungan Kuala Lumpur-Jakarta sebelum ini sekali lagi bangkit membantah penahanan tiga anggota penguat kuasa marin negara itu oleh polis Malaysia pada 13 Ogos lalu.

Dalam perbualannya dengan akhbar ini Jumaat lalu, Mustar memberi jaminan tindakan protes termasuk sweeping Malaysians atau mengusir rakyat Malaysia anjuran beberapa kumpulan di sana termasuk Bendera tidak akan menggugat keselamatan rakyat Malaysia.

Namun laporan Bernama semalam menyebut, rumah seorang jurutera Malaysia di daerah Ketapang, Kalimantan Barat telah dilempar batu besar dipercayai berkaitan tindakan sweeping Malaysians pada Ahad lalu.

Dalam perkembangan lain, Mustar menafikan laporan menyebut ahli-ahli kumpulan demonstrasi di Indonesia termasuk dari Bendera sebenarnya hanya ‘mencari makan’ serta mendapat bayaran di antara Rupiah 30,000 (RM10.45) hingga Rupiah 40,000 (RM13.90) dan sebungkus nasi campur.

“Tentu sekali itu tidak benar, kamu fikir semua rakyat Indonesia itu miskin? Jikapun kami tiada wang, darah akan kami pertaruhkan dan buktinya kamu sendiri tahu,” katanya.

Pada ketika rakyat Malaysia meraikan sambutan Kemerdekaan Ke-53 semalam, sekumpulan penunjuk perasaan di hadapan pejabat Bendera di Jalan Diponegoro, Jakarta mengumpul cap jari darah pada sehelai kemeja-T sebagai ‘hadiah’ kemerdekaan negara.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Pulanglah Ke Indonesia"

Catat Ulasan