Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Sabtu, 4 September 2010

Indonesia negara bodoh - Dide


DIDE (hadapan) meminta agar pemerintah negaranya bersikap lebih tegas.


KONFLIK antara Indonesia dan Malaysia dipandang berat oleh pemuzik Indonesia. Salah seorang daripadanya ialah Dide, vokalis grup Hijau Daun yang menyatakan Indonesia tidak bersalah dalam situasi ini tetapi negara kelahirannya itu terlalu lemah untuk mengatasi masalah tersebut

"Indonesia tidak salah, tapi kita yang terlalu lemah. Kita cintakan kedamaian tapi terlalu memberi kelonggaran kepada negara tetangga," ujarnya kepada laman web kapanlagi.com.

Dide mengungkapkan kekesalannya seraya meminta pemerintah bersikap tegas dalam mengambil keputusan.

"Saya mahu pemerintah lebih tegas kerana kita sudah banyak kehilangan pulau. Kita tidur di tanah yang kaya tetapi masyarakatnya mencari pekerjaan di negara lain. Akhirnya kita harus lihat rakyat kita diperlecehkan tetapi negara diam sahaja.

"Itu kebodohan negara sendiri," ujarnya yang pernah datang dua kali ke Malaysia dengan Hijau Daun.

Sewaktu ditanya adakah dia akan membuat persembahan di Malaysia lagi, ujarnya: "Saya mahu agar muzik itu membawa perdamaian dan jika diundang saya setuju. Sebenarnya kita jauh lebih berkembang daripada Malaysia terutama dari segi muzik."


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Indonesia negara bodoh - Dide"

Catat Ulasan