Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Khamis, 2 September 2010

Muhyiddin Ingatkan Rakyat Jangan Cetuskan Kebencian Antara Kaum

PUTRAJAYA: Rakyat negara ini diingatkan supaya tidak membangkitkan perkara-perkara yang boleh mencetuskan rasa kebencian antara kaum kerana ia boleh menjejaskan rancangan pembangunan kerajaan. Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kerajaan telah menyusun pelbagai agenda serta rancangan untuk kesejahteraan rakyat termasuk dalam bidang ekonomi, pendidikan dan sosial.

Katanya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak juga sudah menyatakan dengan tegas bahawa kerajaan tidak akan bertolak-ansur terhadap pihak-pihak yang menimbulkan kekecohan dan kemarahan antara kaum di negara ini.

Beliau berkata kerajaan tidak mahu kekecohan antara kaum seperti pada tahun1969 berulang kerana ianya akan hanya menjejaskan kestabilan negara.

"Sebab itu kita mahu lihat rakyat tidak kira bangsa, agama atau fahaman (politik) harus berganding bahu dan bekerjasama untuk pupuk semangat perpaduan yang lebih tinggi untuk menjayakan banyak rancangan sosio-ekonomi," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap selepas majlis berbuka puasa bersama kira-kira 1,000 anggota Umno dan komponen Barisan Nasional (BN) Bahagian Pagoh, di kediaman rasminya di Sri Satria di sini Khamis.

Hadir sama isteri beliau, Puan Sri Norainee Abdul Rahman.

Muhyiddin berkata bagi menjayakan perancangan yang telah disusun rapi olehkerajaan, bangsa Melayu beragama Islam perlu menjadi tunggak untuk memastikankestabilan di negara ini.

"Maka, kaum-kaum lain perlu bekerja sebagai satu pasukan untuk turut menjayakan rancangan-rancangan ini," katanya.

Beliau berkata sekiranya agenda dan perancangan itu dapat dijayakan, makarakyat dapat menikmati keadaan yang lebih baik hasil daripada pertumbuhan ekonomi yang dijangka rancak pada tahun depan.

Pada majlis itu, Muhyiddin turut menyampaikan sumbangan hari raya kepadalebih 100 anak-anak yatim dari Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) KelanaJaya dan Lembah Subang. - BERNAMA


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Muhyiddin Ingatkan Rakyat Jangan Cetuskan Kebencian Antara Kaum"

Catat Ulasan