Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Rabu, 1 September 2010

Sudah Tiba Masa Saya Berundur - Musa

PUTRAJAYA: Setelah 41 tahun mencurah bakti dalam perkhidmatan Polis Diraja Malaysia (PDRM), Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan berkata sudah tiba masanya beliau bersara daripada perkhidmatan kerana faktor usia.

Seperti pesara yang lain, Musa, 59, yang kontrak perkhidmatannya akan tamat 12 Sept ini, berkata beliau juga ingin berehat selepas ini.

"Saya tidak pernah merasa kecewa bertugas dalam pasukan polis. Saya telah memberi jiwa raga saya sepenuhnya dan sampai masanya saya berundur oleh kerana dah cukup umur," katanya kepada pemberita selepas pengumuman Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengenai Ketua Polis Negara dan Timbalan Ketua Polis Negara yang baru.

Hishammuddin sebelum itu mengumumkan untuk melantik Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar sebagai Ketua Polis Negara menggantikan Musa, manakala Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Datuk Hussin Ismail pula dicadangkan bagi menggantikan Ismail sebagai Timbalan Ketua Polis Negara yang baru.

Cadangan itu bagaimanapun tertakluk kepada perkenan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin.

Musa berkata beliau juga telah melatih Ismail dalam tugas-tugas seharian sebagai Ketua Polis Negara, dan berharap Ismail akan meneruskan kesinambungan kepimpinan pasukan polis bagi menambah baik pasukan itu serta meneruskan perancangan-perancangan penambaikan yang telah dirancang termasuklah penstrukturan semula pasukan itu.

"Saya menasihatkan supaya pasukan polis dijaga dengan betul kerana kita memerlukan pasukan polis untuk menjaga negara jadi pasukan polis itu sendiri kena elok, kena betul, bagi menjalankan tugas dengan baik dan mendapat kepercayaan penuh daripada masyarakat," katanya.

Ditanya mengenai cabaran terbesar dalam menjalankan tugas, beliau berkata memikul amanah sebagai Ketua Polis itu sendiri merupakan cabaran yang besar, namun selagi tugas itu dilakukan dengan ikhlas dan mengikut peraturan undang-undang, beliau tak perlu takut pada sesiapa.

Sementara itu, Ismail berkata beliau bersedia untuk menerima tanggungjawab tersebut dan berterima kasih kepada kerajaan di atas kepercayaan untuk beliau menerajui pasukan itu.

Beliau berkata beliau juga beruntung kerana walaupun hanya menjadi Timbalan Ketua Polis selama tiga tahun, namun beliau telah bekerja dengan Musa sejak 10 tahun lalu di Jabatan Siasatan Jenayah di Bukit Aman, Kuala Lumpur.

Oleh itu, katanya pandangan Musa akan terus diambil perhatian untuk terus membangunkan pasukan polis yang kuat dan menyampaikan khidmat yang terbaik kepada masyarakat.

"Jawatan Ketua Polis Negara adalah jawatan, amanah dan tanggungjawab yang cukup berat dan Insya-Allah saya akan laksanakan kepercayaan dan tanggungjawab yang diberikan kepada saya ini dengan sebaik mungkin untuk memastikan negara terus terjamin dari segi keselamatan dan keamanan," katanya. -BERNAMA


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Sudah Tiba Masa Saya Berundur - Musa"

Catat Ulasan