Pakej Umrah & Haji Swasta, Upah Haji dan Upah Umrah 2014/2015


Mana-mana waris yang berhajat untuk melaksanakan UPAH HAJI & UMRAH bagi arwah keluarga mereka. Sila layari http://www.raudhah2u.my/ dan http://www.badalhaji1.blogspot.com/


Badal/Upah Haji dan Umrah 2014/2015

Followers

Catatan Popular

Khamis, 2 September 2010

Polis Indonesia didakwa jual senjata kepada al-Qaeda Aceh

JAKARTA 2 Sept. - Dua pegawai polis Indonesia dibicarakan hari ini atas tuduhan menjual senjata api kepada militan daripada kumpulan 'al-Qaeda di Aceh' yang berkomplot untuk melancarkan beberapa serangan di ibu negara ini.

Pendakwa berkata, Tatang Mulyadi dan Abdi Tunggal bin Adam menjual senjata api kepada militan menerusi seorang orang tengah dalam 26 urus niaga berasingan.

Mereka berdua adalah pegawai logistik yang mengawal gudang polis Indonesia.

"Tatang Mulyadi dan Abdi Tunggal menjual sejumlah 28 senjata api termasuk raifal AK-47, beberapa pucuk revolver dan 19,999 butir peluru," kata pendakwa M. Nasir di mahkamah daerah Jakarta timur.

Kedua-duanya menerima kira-kira 191 juta rupiah (RM67,200) daripada penjualan senjata itu, katanya.

Tertuduh didakwa membawa keluar senjata api dan peluru dari gudang polis kebangsaan dan menjualnya kepada pihak lain secara haram dan tanpa permit rasmi.

"Senjata tersebut kemudian digunakan untuk latihan militan di Aceh. Kumpulan itu mencari senjata untuk digunakan dalam rompakan bagi membiayai kem latihan mereka," kata Nasir.

Dua pegawai polis itu adalah antara lebih 100 orang yang ditangkap selepas penemuan sebuah kem latihan di Aceh pada Februari lepas. Kira-kira 66 suspek masih ditahan sementara menunggu perbicaraan.

Sementara itu, lima suspek pengganas dibicarakan di mahkamah daerah Jakarta Barat hari ini atas tuduhan berkomplot untuk membunuh warga Barat, termasuk pekerja bantuan dan pelancong Amerika Syarikat (AS) dan menyertai kem latihan militan.

Empat daripada mereka menghadapi hukuman mati jika sabit kesalahan. - AFP


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 ulasan: on "Polis Indonesia didakwa jual senjata kepada al-Qaeda Aceh"

Catat Ulasan